Særligt udstyr

Scanner

Ved hjælp af en 3-D scanner kan vi overføre digitale aftryk til vores tekniker, som nu mere præcist kan fremstille kroner og broer, uden nogen form for aftryk.

Vi samarbejder med danske teknikere, som arbejder med de bedste materialer og har højt niveau teknisk.

Det giver os de bedste og flotteste resultater, når vi fremstiller kroner og broer til dig som patient.
særligt udstyr hos tandlægen i sydcenteret kolding
3D røntgen

Vi har fået røntgen der kan tage både panorama og 3D billeder, der kan anvendes både i forbindelse med implantatisættelse med X guide.

Der også anvendes ved fjernelse af visdomstænder som ligger tæt ved nerven eller rodbehandlinger eller andre special opgaver.

X guide

X guiden er den nyeste teknologi til isættelse af implantater, den arbejder med GPS koordinater og kan sætte impantaterne i meget præcist.

Inden behandling scannes tænder og knogle og efter planlægning af hvor det er bedst at isætte implantatet, styrer X-guiden med 0,1 grads præcision.

X guide- billede af Henrik og X guide
smertfri behandling hos tandlægen i kolding

Smertefri bedøvelse med TheWand

Vi har special udstyr til bedøvelse til dig, som ikke er vild med nåle, hør nærmere om denne nænsomme måde at blive smertefri på.

Laser

Klinikken anvender den nyeste softlaser, diodelaser fra Ultradent, som bruges til mange typer behandlinger, og optimerer arbejdsgang og resultat.  Lasereren er både vævsvenlig og smertefri, og virker også på bl.a forkølelsessår.